torsdag 4 februari 2010

Judisk mamma

I ett annat liv tror jag att jag skulle varit en judisk mamma. En sån som man ser på film - halvgalen, dramatisk och överbeskyddande.

Conrad har spräckt en klo som veterinären dragit bort vilket innebär TOTALT SLICKFÖRBUD!
Det arma kräket har listat ut något sätt att slicka på sin tass, trots tratt. Igår kom jag in i sovrummet och då stod han på sängen och slickade som en galning. När jag kom på honom så röt jag:

SLUTA SLICKA!!! Om du fortsätter kommer den där jävla klon kommer snart att ruttna upp och ramla av. OCH DÅ FÅR DU ALDRIG MER SPRINGA ... LÖS .... UTE I SKOGEN

Yada, yada, yada ...

Pedagogisk, lugn och samlad .... hrrrrm

4 kommentarer:

smultron sa...

Aha, jag har alltså lite judiskt i mig...

C. Meow sa...

Jag med, och det utan att ha barn ...

Åsa sa...

Dragit bort klon?? Titan fick sin bortopererad, öppen pulpa, tassbandage i evighet (kändes det som) o en för liten tratt som resulterade i det j-a slickandet. Men en jättetratt, 40 cm, så klarade inte ens han av det *hehe* fick knyta uppe vid halsen för den var ju lite stor där men han kom inte åt tassen o vips så var det läkt =) Så mitt tips är köp JÄTTEtratten =)

Märta sa...

Hahaha.. Tycker du låter som en siciliansk maffiamamma som styr med järnhand! På ett bra sätt! Hoppas Conrad läker ihop snabbt för de där strutarna är så jobbiga! (Eller det kanske bara är jag som har hundar så korkade att dom fastnar överallt och välter alla grejer i sin väg..) :)