måndag 21 juni 2010

Blottare i Örnvik

Jag tog med mig Conrad ner till älven så han skulle få simma. Inte hade jag tänkt bli blöt själv!!

 Eftersom det är långgrunt så tog jag på mig stövlarna, rätt onödigt för de har spruckit under vintern och släppte in vatten. Dessutom lyckades Conrad dra ner mig på knä i vattnet när vi kampade så jag blev blöt, rejält blöt. När vi skulle gå hem så sprutade det ut vatten ur ett hål i ena stöveln för varje steg.

När jag kom hem tänkte jag till - man kan inte gå in med sjöblöta sandiga kläder. Så jag gick till bakdörren, fick av mig stövlarna efter lite kämpande (det blev nåt slags baksug) och tog av mig byxorna. Iklädd trosor och tröja inser jag att jag för en gångs skull varit ordentlig och låst dörren så det var bara att springa runt huset, bjuda grannarna på en liten troschock och snabbt smita in ...

1 kommentar:

Anneli Ö sa...

Hahaha... Tack för mycket målande beskriven underhållning! :-D