fredag 26 mars 2010

Ollonlös namndyslektiker söker stödgrupp

Jag hade tänkt mig att köpa ett ekollon i gjutjärn från Svenskt Tenn, den hade varit perfekt som dörrstopp om den inte hade varit 5 cm för låg. Så sorgsen över att mina planer gått i stöpet (det är fasen inte lätt att hitta en SNYGG dörrstopp) var jag lite disträ ...

Då ringer kollegans telefon och jag svarade eftersom hon var ute. När hon dök upp igen frågade hon vem som ringde. "Pentti" svarade jag raskt, "men han skulle maila dig". Så här i efterhand förstår jag att han tyckte att det var säkrast att maila själv, jag lät väl totalt förvirrad. "Men - kan det ha varit Robert? - Neeej, Pentti".

Naturligtvis var det Robert - inte Pentti som ringt. Det jag inte fattar är hur han kunde uttala Robert så att det lät som Pentti??

5 kommentarer:

Peace in mind sa...

Jag är med i den gruppen, och exakt lika värdo själv. Kram pinglan.

Caisa sa...

Tror med säkerhet att deltagarna i stödgruppen kommer bli många, jag är helt klart med.

Miss Upsey Daisy sa...

Vinkar adjö här. Men kommer dyka upp som reseblogg och kommer kolla FB med. Kramar

Frida sa...

Tror jag det att man blir ordblind om man bara har ollonfantasier i huvudet....!
Pentti. Det hette min morbror. Och han, min vän, hette varken Robert eller hade ollon av tenne. Bara för att reda ut saker och ting. Eller....?

Kramar!

C. Meow sa...

PIM - visst är det jobbigt. Varför måste folk ha namn??

Caisa - lite som AA :)

MUD - hoppas resan blir riktigt bra. Kramar

Frida - man måste prioritera och då kommer ollon högt upp :)