söndag 28 mars 2010

Kvävda vårkänslor ...

Häromdagen fick jag hopp om grönska och vår ... det var varmt, soligt och droppade från taken.

Igår kväll började det att snöa - det gör det än och det har säkert kommit en dm. Jag sitter och funderar på vad jag och Conrad ska ta för promenad idag. Skulle det vara väldigt fel att jag kör bil och han springer brevid?

Nä, nu får det vara slutgnällt. På med alla kläder och ut på promenad så blir jag säkert piggare. Fast jag längtar fortfarande efter grönska och är så nyfiken på vad det var för lökar jag grävde ner i höstas ... och om julrosorna klarat sig och om krolliljorna ska komma upp (de blev liksom dubbelplanterade eftersom Conrad grävde upp lökarna).

3 kommentarer:

Peace in mind sa...

Oj...jag ska inte skriva ngt om vädret i Skåne:)

Jo sa...

Vi får innerligt hoppas att det har slutat snöa uppe hos dig nu! Här i Gbg regnar det allt som oftast, men jag klagar för en gångs skull inte. Allt som påskyndar snösmältningen är bra i mina ögon.
Jag hoppas bara att det regnar ute vid rucklet också, för annars lär jag inte få se resultatet av mina planterade lökar förrän tidigast midsommar...
Glad påsk till dig och C!

Miss Upsey Daisy sa...

Glad pask och tors jag saga att jag har det jattevarmt.. :)