måndag 12 maj 2008

Blåvit som lättmjölk

... som en (ex-)pojkvän kallade mig en gång angående min bleka hy. Men det var inte det jag ville berätta utan om utställningen Blåvitt på Medelhavsmuseet. Mellan 12 april till 15 augusti kan man se en av de finaste samlingarna av kinesiskt porslin.

Dessutom - fram till 18 maj finns även en fotoutställning om byggnader runt Svarta Havet på samma museum.

Herregud vilken tönt jag är! Nu ska jag ta på mig gummistövlarna och gå på promenad (ja, ni hör ju ....)

4 kommentarer:

Smartasmia sa...

Hehehe...i så fall kan vi förena oss i töntighet. Jag är en sucker för blåvitt porslin...och tycker att blek hy är vackert. Och jag drar själv omkring i stövlar hyfsat ofta. Tack för tips!

Anonym sa...

Gummistövlar är ju trendigt .
Vad har du för några ?

Mvh Malin

C. Meow sa...

Gummistövlar är gudabenådade! Jag har ett par högskaftade, ljusgrå Tretorn med ganska grov sula. Funkar bra på promenader. Välkommen Malin

C. Meow sa...

Gummistövlar är gudabenådade! Jag har ett par högskaftade, ljusgrå Tretorn med ganska grov sula. Funkar bra på promenader. Välkommen Malin