fredag 13 juni 2008

I kassan på ICA

Idag var jag och helghandlade och kom att tänka på kassörskorna. Rätt ofta när jobb och karriärer diskuteras så är det någon som säger (lite sturskt så där) "att, ja om inte annat får jag väl sätta mig i kassan på ICA" som om det vore det simplaste man kan göra för pengar. Ganska synd tycker jag när man se de som sitter i kassorna - de har långa köer av stressade och inte så trevliga kunder och jobbar snabbt och effektivt. Dessutom är de största delen av dem vänliga. Hur många av oss skulle egentligen klara av det?

5 kommentarer:

Miss Upsey Daisy sa...

Klokt sagt och jag har själv yttrat de orden. Får skämmas en aning..

RANA sa...

PRECIS!!! Så har jag också tänkt. Lätt att vara nedlåtande - så himla onödigt. Kram, R

C. Meow sa...

Jag har själv sagt de orden flera gånger och insåg plötsligt att jag nog inte alls skulle fixa det så bra.

a spoonful of mint sa...

Jag har också tänkt på det där. Jag har själv jobbat i kassan på ICA och vet hur mycket skit man får ta.

C. Meow sa...

Eller hur ... och det är ju ett viktigt jobb som (tyvärr) måste göras. Kanske man inte känner med många "finare" yrken hrm