tisdag 30 december 2008

Nyårslöften

Tänk - imorgon är det nyårsafton. Och då börjar det ju alltid pratas om nyårslöften. Det känns väl alltid lite lockande med ett nytt fräscht år. En ny början.

Jag brukar inte avlägga några nyårslöften, men i år kanske det blir en målsättning. Att odla min trädgård. Både bokstavligt och bildligt. Att ta hand om mig själv bättre, att göra nyttigare val. Och att fortsätta med min plan för min fysiska trädgård. En av mina kära vänner arbetar med trädgårds..... renovering?, fixning?, ritning, anläggning , ja ni fattar .... så det är så roligt att ha någon att bolla idéer med. Som är lika insnöad. Och som har mycket kunskap och kan ge råd och hejda mig när jag irrar iväg in i vilda fantasier.

2009 kommer att bli ett bra år, ett år som kommer innehålla förändring och utveckling.

10 kommentarer:

Peace in mind sa...

Raring, förändring o utveckling...det låter som sköna ledord...och den där trädgårdsmänniskan får du gärna ta med dig hit:)

Sara sa...

Jag skulle vilja lova att jag ska odla min uteplats. Men jag vågar inte göra det. Än. Den kanske sköter sig själv? Hoppas det.

Jag gillar nyår (faktiskt mer än julen.) Då känner jag lycka över att nåt nytt tar fart.

Jag har en del mål som jag hoppas blir verklighet under det nya året.

Förändring och utveckling låter mycket bra! Önskar dig ett härligt 2009!

Fyrfotingarna sa...

Förändring och utveckling, så klokt vännen. Hoppas vi får till en dejt till helgen.

Nyårskram från Masken Max

karro sa...

vilken dröm att ha en egen trädgård! ha ett riktigt gott 2009! kram karro

Åsa sa...

Gott Nytt Gullet och lycka till med odlandet!

smultron sa...

Jag tror benhårt på din avslutande mening! Gott nytt år och kram!

Var dags glimtarn sa...

Fina du 2009 blir toppen! OCh mycket förändring för oss, lite läskigt och spännande...

RANA sa...

Du låter hoppfull och underbar. Världens finaste, godaste 2009 önskar dig!!!

Kramar från Rana, som sitter som en mysig diva och väntar på skumpa.

C. Meow sa...

Hoppas ni alla får ett lika bra 2009 som jag tänkt mig. Stora kramar ...

Jo sa...

Jag behöver inget löfte när det gäller trädgård, snarare ett löfte om att inte tjata hål i huvudet på aööa med mina trädgårdsbryderier. Jag hoppas att du kommer att visa oss vad du åstadkommer i din trädgård! :)

Ha det gott!