onsdag 16 juni 2010

Andetag


Att komma ifatt - hur gör man? Bara att ta det andetag för andetag kanske? Andas i kapp liksom. Just nu är livet fullt av krav, måsten, genast, omgående, varför och det är lätt att tappa balansen, fotfästet. Och det är då - nu - som jag måste komma ihåg att andas. Att den person som är jag är inte endast ett resultat av mina prestationer. Mitt värde är inte i att de vita väggarna är fläckfria eller att mitt skrivbord är tomt.

Så jag andas ... och försöker komma ihåg ..

3 kommentarer:

Peace in mind sa...

Hur sant som helst, och bara genom att du skriver det banar sig tanken djupare. Kämpa på, kram.

Caisa sa...

Bra vännen, är precis så du ska göra.

PÖSS

Miss Upsey Daisy sa...

Man får inte låta stressen äta upp en utan bara andas och vända den onda cirkeln..