måndag 29 november 2010

Efter en lång tid ...

Ja, vad skriver man? En lång tid har gått och samtidigt ingen alls. Dagarna flyter på och jag med dem, eller ja just nu guppar jag med näsan just ovanför vattnet. Ni vet så där som man gjorde när man var liten och hade badat länge och egentligen borde gå upp för man frös. Då brukade jag istället sjunka ner i vattnet, knipa ihop munnen för sjön där vi badade hade mest gyttjesmak och låta näsan snudda vid vattenytan. Så där så att om jag andades häftigt så stänkte det vatten in i näsan.

Nu trampar jag vatten och försöker hålla upp mitt huvud. Längtar efter sol och grönska. Efter ljus och färg och en starkare kropp och själ. Jag trampar och tänker på fyra regler jag hittat :

1. Möt - fly inte


2. Acceptera - spjärna inte emot

3. Driv - spänn dig inte

4. Låt tiden gå - var inte otålig

3 kommentarer:

Märta sa...

Vad roligt att "se" dig igen, Camilla!
Dina fyra punkter kommer att ta dig långt. Speciellt n:o 4. Fast jag förmodar att det är den som är svårast att följa..
Stor kram och en ärlig önskan om ljusare dagar till dig!

C. Meow sa...

Tack Märta - jag är liksom född otålig och med dåligt minne men jag kämpar på :)
Din önskan värmer mig .. Kram

Peace in mind sa...

De där punkterna, så bra. Jag brukar ju alltid surra om sinnesrobönen, ganska lika...

Kram fina, du som alltid peppar mig <3