torsdag 9 december 2010

Tantig tevarning

Jag som anser mig vara en pigg och modern kvinna i mina bästa år gjorde en otäck upptäckt häromdagen.
Rotade runt i väskan efter något och fick tag i en liten Tupperwareburk som jag alltid har med mig ... I burken finns (håll i er nu) några påsar kamomillte, snabbkaffe och sånt där gojs som man kan ha i kaffet och inbilla sig att det är någon slags mejeriprodukt.

VA?? Har insett att när jag bor på hotell så snattar jag med mig tepåsarna och kaffet som brukar finnas på rummet. Och har dem i väskan ... "för det kan ju behövas någon gång". Men herregud! När då - när jag kommer på något ställe där det bara bjuds på kokande vatten?? Eller måste jag stjäla en doppvärmare också ....

1 kommentar:

Skatan sa...

Ha ha haa ... inte ens TANT Skatan ... skulle komma på tanken. Men så är jag ju inte så praktisk och huslig heller :-)

Kram!