tisdag 4 augusti 2009

En skogspromenad i bilder

Vi promenerade upp på utsiktsberget i Smedsbyn där mina föräldrar bodde tidigare.

Persöfjärden långt därnere ... Högt uppe för att vara mig!

Riktigt gamla stenhällar som sakta vittrar sönder.


Vackra, men inte så nyttiga. Hönsbär?

Det är något lockande över slingrande grusvägar. Jag vill ge mig iväg och utforska vad som finns längre fram ...
Trött hund. Det är så torrt, det finns inga diken eller pölar som Conrad brukar doppa sig i.
Sen kom jag hem och tog en fotorunda i trädgården. Allt är så förvildat och vildvuxet så det blev bara närbilder.
Med tanke på att jag inte gillar gult så är det misstänkt mycket gula blommor här hemma??

Laxfärgad slingerkrasse.

Stjärnflocka, Astrantia major - bland de sötaste perenner som finns tror jag.

Slingerkrasse, Milk Maid

Någon slags aster som dyker upp lite här och var ...

2 kommentarer:

Annie - PD sa...

Vackra foton!
Gillar också att strosa längst med stilla grusvägar med skog runt omkring, otroligt avkopplande (tills det flyger upp en fågel och vovven goes mad ;) ).

Skatan sa...

Så vackert ... så melankoliskt på nåt vis, men det är nog så att melankolin finns i betraktarens öga. Kramar!