lördag 29 augusti 2009

Inrutade vanor

Jag har svårt att hejda mig. Speciellt när jag blir sårad och ledsen så är det lätt för mig att vända på klacken och gå. Att fly och försvinna, utan ett ord eller en förklaring. Så har jag alltid agerat men jag försöker att bryta den vanan. Att ta två extra andetag, låta det heta humöret ebba ut och inte agera "i sinne". Att tänka efter, att uttrycka mig men oj vad det kostar på. Fast trots allt - det kostar ännu mer att fly och att hålla sin nacke styv.

4 kommentarer:

Fyrfotingarna sa...

Att kunna ändra gamla vanor är starkt gjort, jag jobbar med mina.

Jag hoppas du inte tänkte "i sinne" då jag snott din säng och du bloggade *hihi*

Frida sa...

Jag vet vännen.... Det är jättesvårt! Jag kämpar varje dag. Men ibland kan det vara värt att satsa lite, även om det tar emot, ty vinstens sötma är ännu sötare då man fått kämpa lite extra.

Nu längtar vi ihjäl oss efter er!

KRAAAAAAAAAAAAM!

Frida sa...

Jag vet vännen.... Det är jättesvårt! Jag kämpar varje dag. Men ibland kan det vara värt att satsa lite, även om det tar emot, ty vinstens sötma är ännu sötare då man fått kämpa lite extra.

Nu längtar vi ihjäl oss efter er!

KRAAAAAAAAAAAAM!

Miss Upsey Daisy sa...

Det är inte lätt. Har flera saker jag försöker ändra på hos mig. Kanske inte ändra men dämpa vissa egenskaper...