söndag 24 januari 2010

Solig, snöig söndag

Näe, inte idag utan söndag förra veckan. Denna söndag är det grått, Conrad har bandage och tratt för han har spräckt en klo och jag är inte alls på promenadhumör.


Har ni sett något så töntigt ... någonsin ... Min lille fjant.

Alkottar finns i massor i år.

Vintern är vacker men väldigt färglös.

Bara tallarnas stammar bryter av ...

Här högg jag en sork 1974 på våren, tro om det finns fler ...

Ängarna brevid mitt hus.
Solen tittade fram, men jag tror att grannens bin sover gott ett bra tag till.


Öga mot öga ...


Det här ljuset gör att man överlever vintern.
Hemma igen ...

7 kommentarer:

Caisa sa...

Önskar att vi varit med på eran promis. Ditt hem (ja och omgivningarna) är ett smultronställe för mig, jag stormtrivs!

Fina bilder.

Kram

Frida sa...

Jag trivs också hos Camilla! Det är sällan jag besökt ett hem, som är så pimpat in minsta detalj, utan att se ansträngt ut.
Jag kände mig välkommen direkt!
Dock tror jag inte att Conrad tycker att jag skall känna mig fööör välkommen...*asg*
Underbara bilder, vännen. Riktigt fina!

Längtar efter er båda!


Puss & Kram!

Peace in mind sa...

Vilka underbara bilder, vilken underbar C. Själv har jag skänkt bort Saga till mannen...

Åsa sa...

Oj vilka bilder... Förstår att du flyttade hem igen! Och vilken hund :-)

Miss Upsey Daisy sa...

Han räds inte kyla den där Conrad?

Anneli sa...

Jag längtar heem!!!

Kram
Anneli

Skatan sa...

De här bilderna ... gör att man överlever vintern ... :-)

Kram!