tisdag 22 juli 2008

En bonusvecka

Igår var det dags att börja jobba igen. PUH! Lyckligtvis så upptäckte jag att jag bara jobbar två veckor och sen är det en semetervecka till. Det var lite lycka, för den hade jag glömt bort.

Firade min födelsedag i lördags (några veckor för sent men vem räknar?) genom att bjuda de närmaste på drinkar och tilltugg. Jag gjorde Ankies Kremlin Colonel som jag fyllde upp i en gammal glasflaska. Var en ambitiös kvinna och gjorde mer än två liter av den. Och hej och hå! Den var STARK. Mina ögon tåras bara vid minnet. Borde ha anat oråd när ingredienserna bestod av vodka, limejuice och socker. Men den gick åt och kvällen tog en rivstart och det artade sig till en riktigt mysig kväll med drinkar till höger och vänster, gladgalna rottweilers som sprang omkring och försökte välta både bord och människor och en massa babbel mellan gamla vänner som inte träffas så ofta och en del nya vänner som jag verkligen hoppas hade lika trevligt. OCH det nästan bästa av alltihop - jag var inte bakis! Inte alls. Vilket är en lycka och en seger med tanke på att jag kan bli ordentligt dålig, så där snälla-det-ok-att-du-skjuter-mig-bakis.

Det fotades ingenting men apropå det så ska jag fota mina nya skor som jag köpte. De är så fiiiina.

5 kommentarer:

Peace in mind sa...

Åh vilket party! Jag ser hundarna och drinkarna framför mig...Grattis i efterskott o kram.

Petra sa...

Å grattis i efterskott! (jag fyllde också år för ett par veckor sedan...vi kanske har samma födelsedag!). Drinkkalas låter kul :)

Camilla sa...

grattis i efterskott! det är väl lycka när man vaknar upp dagen efter och inte är bakis?!

Fyrfotingarna sa...

Åh vad jag hade velat vara där...men men du kan väl fira en gång till (blink)

Kramen

Borsökna Östergård sa...

Härligt med en skalle-bang stark och god drink som inte lämnar en baksmälla efter sig! kramar!!!