onsdag 3 september 2008

Jag kan, jag kan

Funderar på det här med talang. Det fascinerar mig, kanske därför jag gillar program som Project Runway. Vad man är duktig på och hur en del människor brinner för sin talang och andra inte ens känner igen den.

Hur upptäcker man den, talangen? Är man duktig från början eller är det bara något som man älskar och som får en att öva, öva, öva? Har alla en talang? Det tror jag i alla fall. Att alla har något som man är extra duktig på och - som jag hoppas - man älskar att hålla på med.

Min önsketalang är musikalitet, det skulle vara en dröm att kunna sjunga eller spela ett instrument och människor skulle frivilligt lyssna men det kommer nog aldrig att hända. Men jag sörjer inte, jag har andra talanger :D

10 kommentarer:

Peace in mind sa...

Spik på - du har din egen talang, och jag hoppas få se den snart, i storstan?

Var dags glimtarn sa...

Jag har alltid önskat mig detsamma. Musikgenen. Istället är jag glad morsa till en sångfågel som spelar gitarr och en låtdiggare, som är som mig, musik jämt, ny, sen byta, nej inte den sången, byta skiva. Det räcker att vara homeDJ :)

Jag tror helt klart att alla har en talang! Fast jag vacklar ibland över vad min är...

Var dags glimtarn sa...

Måste bara berätta att jag mailadt dig. Jag har ju inte läst ditt mail förrän igår. Sorry sorry! :)

Solrosfrö sa...

När programmet Talang gick pratade vi mycket om talang hemma vid köksbordet. Jag skulle vilja vara en fena på att skapa med händerna - måla, dreja, snickra, sy - what ever!

Anonym sa...

Det är lätt att vara bäst på något, det svåra är att komma på vad. ;-)

Anonym sa...

I mitt fall är det lätt: Jag provar allt, och sedan berättar folk för mig att jag saknar den talangen också. Inspirerad av just Project Runway gjorde jag exempelvis ett par tvättäkta shorts till mig själv, men inte fick jag någon kredd för det inte. Punkens gör-det-själv era är väl förbi...

Petra sa...

Vilken är din talang då? Alltså inte önsketalangen, jag letar fortfarande efter min :(

Uttrycksrum sa...

Blir också nyfiken som petra här ovan...

C. Meow sa...

Fru Kaos - vi kan ha talangjakt!

VDG - känner igen den tankegången

Jessika - ja, tänk att vara pysslig. Jag har massor med ideer men är dålig på att genomföra dem

Tankspridd - jag har lite svårt att fatta när jag är bäst :D

Dr No - trodde punkare mest hade höftskynken? ;P

Petra/Uttrycksrum - oj, det är svårt, jag har talang för inredning, att matcha färger och former. Hm - måste fundera lite mer...

Jo sa...

Jag tror att man kan öva sig till saker, men talang förknippar jag nog med en fallenhet man har för något. Jag skulle också vilja veta om jag har någon särskild talang. Jag vet ju vad jag gillar att göra, men kanske inte om jag har talang för det! :)