fredag 19 september 2008

Ordjävlar

Jag får ingen ordning på Orden. Det har inte varit något problem förut, de har ställt sig i prydliga rader, former för att visa den bild jag önskat ge. Men nu!!!!

En del hoppar, skuttar och fnissar - verkar glada och roliga. Men när man tittar närmare så ser man beräknande blickar och vassa tänder. De Orden vill jag inte ha längre.

Några Ord fumlar, snavar och är suddiga. Gömmer sig bakom varann. Jag vill ha klarhet, inte luddighet så de går bort.

Andra ord är klara, kan kännas som en frisk vind som får mig att huttra en aning men som skänker energi och vilja. En del av dem är varma och generösa, som ett mjukt leende eller ett gott skratt. De här Orden är svåra att hitta, de kan rent av göra ont att använda och man kan inte hålla för hårt i dem. Det är de Orden som jag behöver, men de är svåra att hitta och de andra, de ställer sig framför. Försöker få min blick att vandra. Men för varje dag blir jag säkrare på vilka Ord det är som jag vill ha ...

2 kommentarer:

Peace in mind sa...

Bara att lyckas ringa in vilka ord som är bra, är ens vänner, det är stort! Kram på dig:)

C. Meow sa...

Det är ett jäkla jobb ... Kramar tillbaka