måndag 1 september 2008

Vardagsfin

I en av kommentarerna hos grannen, Fru Kaos frågades det om tips för att göra sig vardagsfin. Imorse vaknade jag med värkande hals och kropp och istället för att stiga upp i tid så låg jag och funderade på detta. Jag känner mig onekligen piggare om jag klär mig lite finare och lägger lite makeup. Men idag är det hästsvans, omålat och lite slappare kläder. Dock skulle jag aldrig komma på tanken att ha mjukiskläder på jobbet, där går liksom gränsen. Hur tänker ni?

8 kommentarer:

Peace in mind sa...

Jag funderar över mitt "jobb", och kommer fram till att nä, mjukiskläder på dan signalerar sjukdom till mig själv.

Så upp o hoppa, lite make, lite flashigt nåt och coola boots. Och en sjuhelsikes varm sjal om halsen. Så motar jag bort den där olusten för mig själv. Det är det viktiga tillägget, att det bara är för min egen skull. Vad andra ev kan tycka eller tänka det skiter jag i!

Kram och krya på, och drick te:)

karro sa...

är oxå krasslig idag, men då känner jag att då vill jag pigga upp mig lite o vara lite fin, så idag blev det klänning! annars känner man sig ännu sämre om man hasar iväg i ett par gamla jeans o sliten tröja...

Solrosfrö sa...

Inga mjukiskläder! Idag har jag slappa vita linnebyxor... lika mjuka som mjukis men jag är noga att betona LINNE :)

Åsa sa...

Aldrig mjukis till jobbet och alltid lite färg i ansiktet.

Var dags glimtarn sa...

Klär mig gärna alltid snyggt, fast slobby chic går bra det med, däremot makar jag mig extremt lite. Lite mascara, samt mineralpuder, läppglans. Jag tycker lite make är klart det snyggaste....

Var dags glimtarn sa...

Accessoarer tycker jag är nyckeln till att känna sig fin....en fin sjal/halsduk, ett lite annorlunda halsband, ett par snygga strumpor ovanför boots kanten, typ :)

C. Meow sa...

Fru Kaos - ja, det är faktiskt för ens egen skull man "piffar". Är nog ganska viktigt också om man inte är "tvungen" tror att det gör att man blir piggare.

Karro - klänning är ett riktigt bra finknep. Jag känner mig alltid så kvinnlig i det.

Jessika - härligt med linne, det är ju mjukare än de flesta mjukisbrallor och SÅ mycket snyggare.

Stumpan - färg är bra, läppstift gör under.

VDG - tror vi har samma makevanor.
Accessoarer har jag lite bekymmer med, känner mig lite utklädd i dem.

Miss Upsey Daisy sa...

Jag märker att det blir lite roligare om man känner sig lite finklädd. På mitt jobb skulle jag inte gå med mjukiskläder. Någon enstaka gång huvtröja men det var länge sedan nu..