fredag 19 september 2008

Spotta i motvind ...

Jag är 40 år och kan inte spotta. Sorgligt men sant ...

Så häromkvällen när vi var ute på sista kvällskissen jag och Conrad så tänkte jag att nu ska här tränas. Eftersom jag bor i en avkrok där inte ens gatlyktorna lyser så kändes det privat och helt ok att stå mitt på vägen och öva i spottande. Jag lyckades att spotta på min ena sko! ... och var tvungen att muttra lite bittert över det sorgliga resultatet. Dessutom så har jag ett prinsessan på ärten-tvi. Mitt i mina övningar så hör jag en högljudd harkling och lite skrammel av verktyg och inser att jag ställt mig precis vid min grannes snickarboda där han brukar stå på kvällarna och greja på. Och han har hört hela övningen och måste ju tro att jag är helt knäpp (han har haft misstankar åt det hållet tidigare).


I morse när jag åkte till jobbet så höll de på att packa bilen och nu har de stängt stugan för året. Ett sammanträffande??

8 kommentarer:

Peace in mind sa...

Erkänn, det var din plan! Att skrämma grannarna på flykten...

Sara sa...

Jag kan inte heller spotta. Helt omöjligt.

Anonym sa...

Sammanträffande? Naturligtvis inte, de har legat sömnlösa hela natten och diskuterat om de ska våga stanna eller ej. Men nu vet du vad de kom fram till... ;-)

Solrosfrö sa...

Jag kan spotta men inte knäppa i fingrarna och inte heller busvissla... ;(

C. Meow sa...

Fru Kaos - jag är ute efter deras strandtomt :D

Sara - visst är det fjantigt

Lilla Blå - det tog mig hela sommaren men nu jäklar! Seger :D

Fröet - vissla kan jag inte heller, varken busigt eller vanligt. Herregud ...

Var dags glimtarn sa...

Men ha ha vilket sammanträffande, antar att jag med träffat min sko om jag inte haft en hel boll på magen:)

Solrosfrö sa...

Jag visslar vanligt och spottar så får du knäppa i fingrarna för oss båda!

Miss Upsey Daisy sa...

Såg du spår i gruset när grannarna sladdade iväg? ;-)