fredag 5 september 2008

Vikten av vatten

Jag älskar vatten. Ljudet och åsynen av vatten får mig alltid att bli lugn och jag andas lättare. Cirka 100 meter nedanför mitt hus flyter Lule älv och nästan varje kväll så går vi ner till bryggan och sitter där en stund (eller ja - jag sitter och njuter en stund och Conrad står och försöker skrapa ihop mod att hoppa från den) och njuter av aftonsolen, lite vattenkluckande och en ständigt förändelig sidenlen yta. Att bo så nära ett vattendrag är en gudagåva.

6 kommentarer:

Sara sa...

Det är det verkligen. En gudagåva.

Åsa sa...

jag vill också ha när till vatten...

Anonym sa...

Håller fullkomligt med. Tanken på att flytta inåt landet, från havet, skulle göra mig nipprig. Jag behöver vatten. Gärna stora sådana.

Peace in mind sa...

Lille Conrad, ser honom framför mig, på bryggan...simmar han när han väl vågar sig i?

C. Meow sa...

Sara - älskar stora vatten när horisonten och vattnet möts

Stumpan - det är så mycket värt

Lilla Blå - bodde i Värnamo ett kort tag, långt borta från alla större vattendrag. Inte bra alls :D

Uttrycksrum sa...

Älskar också vatten i alla de former!