torsdag 30 oktober 2008

Att välja


Läste kloka ord om frihet som fick mig att tänka ... Massor. Över vår frihet och våra val. Och hur mycket jag tror att man kan välja. Välja hur man uppfattar möten med andra och välja att inse att världen inte kretsar runt mig. Att välja att våga.


Men den friheten kostar. Den kostar i ork och ärlighet. Och faller sig inte alltid så naturligt som man önskar att det vore ... Jag hoppas att den friheten kommer bli en del av mitt liv. Lite svamligt inlägg men jag är lite svamlig just nu ...

6 kommentarer:

Peace in mind sa...

Jag känner samma sak, men har du väl börjat välja friheten kommer du inte vilja ha något annat. Så ta fighten, kämpa för ärligheten och lev fritt. Kramen från mig och Saga:)

C. Meow sa...

Har fått smak på den friheten och det ger mersmak och styrka. Kramar tillbax

Uttrycksrum sa...

Inte ett dugg svamligt, tänker jag. UTan klarsynt. kram

Uttrycksrum sa...

underbar bild!

Anna sa...

Jag har sett din "röda katt" på många bloggställen, och nu kom jag hit!

Jag tror också på att vi har så många fler valmöjligheter än vi tror, men att priset också är lite högre.

Jag har sparat och är beredd – ska vi köra!?

:o)

C. Meow sa...

Uttrycksrum - ibland blixtrar man till :D

Anna - välkommen hit. Och ja, nu jädrans kör vi ... hjälp :D