måndag 2 februari 2009

En ovanlig måndag


Det har varit en ovanligt bra måndag, de brukar ju annars vara lite halvtrista. Men den här dagen började tidigare än vanligt, gav många bra tankar. Tankar om hur lite av världen som kretsar runt mig, hur lite människor faktiskt bryr sig i hur jag agerar och är ... på ett bra sätt. Jag och en av kollegorna pratade om hur man kan välja, välja att inte ta saker så personligt och negativt utan att hellre fria än fälla. Om inte annat för att göra det enklare för sig själv ...
Vet att jag tjatar lite om detta, men jag måste påminna mig själv då och då.

7 kommentarer:

Jo sa...

Det är bara sunt att sätta sig själv i ett lite vidare perspektiv och inse att man faktiskt bara är en liten del av det stora hela. Samtidigt så kan man ju betyda en hel del för de närmsta, så man ska inte heller förringa sig själv :) Lagom är bäst!

Miss Upsey Daisy sa...

Du är så klok samtidigt är det så svårt ibland. Men man kan jobba på det. :D

Uttrycksrum sa...

vågorna blir inte lika svallande då...

Solrosfrö sa...

Så sant. Vi kan alla behöva bli lite påminda då och då :)

smultron sa...

Åh, vilken vacker bild!

När man har pms behöver man påminnas konstant, i allafall jag ;)

Anonym sa...

Du är klok kvinna du. Längtar efter att få sitta med ett glas vin och prata om livet med dig. Kram till världens bästa Camilla.

C. Meow sa...

Jo - exakt så. Men det finns en befrielse att inse att människor inte bedömer en så mycket som man tror.

MUD - svårt som fan är det.

Uttrycksrum - nä och de stjäl inte lika mycket energi

Fröet - vi får påminna varann

Smultron - pms är ett specialtillstånd, då får man vara lite knäpp och känslig

Jennifer - tack det samma hjärtat :D