måndag 16 februari 2009

Intressant

Jag hittade en intressant diskussion hos modebloggaren Hotspot. Det handlade om en ny tidning som heter Love och som har sångerskan Beth Ditto på omslaget. Eftersom jag verkligen inte är någon musiknörd så var jag tvungen att kolla YouTube och hon är sångerska i punkiga bandet Gossip och har en jäkla röst. MEN det var inte det som var grejen, utan grejen var att hon är en ganska mullig tjej och dessutom är hon naken på omslagsbilden.

Bilden är fin, inte överdrivet sexig utan mer vacker men jag kan ändå tycka det är lite trist att det måste poängteras att här har vi varit modiga som använt en mullig modell och dessutom är hon naken så då är vi dubbelt så modiga/provokativa. Det hade varit kul och intressant (och än mer provokativt tror jag) om de hade behandlat henne som vilken modell som helst och fotat henne i något haute coutureplagg. Vad tycker ni andra?

5 kommentarer:

Peace in mind sa...

Jag kan nog tycka att naket känns lite fantasilöst oavsett kroppsform. Grundkonstruktionen är ju rel lika hos de flesta, men jag gillar grejen med att inte välja mainstream modeller till allt. som du så riktigt påpekar hade en cool klädtrasa kunnat funka. Naket, ingen förundras/förfäras väl? Men så har jag inte riktigt syftet med den där tidningen klart för mig....

karro sa...

jag tyckte att det var en jättevacker bild. jag blir så trött över alla pinsmala, perfekta modeller på omslag. tycker inte att bilden alls är provocerande, bara läcker.

Miss Upsey Daisy sa...

Bilden var vacker. Men samdigt hade jag nog gärna sett kläder på tror jag.

Var dags glimtarn sa...

Much more, du har helt rätt. Så tycker jag naket kan är vackert om man slipper en provokativ blick.

C. Meow sa...

PIM - har inte heller koll på tidningen men visst känns det lite synd att man inte kan välja att göra en cool bild med henne påklädd.

Karro - visst var den fin. Och inte ett dugg porrig utan bara vacker.

MUD - ja, det hade varit så kul.

VDG - naket kan vara så vackert eller bli så jäkla fel.