onsdag 4 mars 2009

En dag på sjön

I lördags åkte jag och Christer ut till Hindersön i Luleås skärgård. Nu på vintern så plogar kommunen upp isvägar ut till några av öarna. Hindersön är en ganska stor ö med några bofasta som ligger ca 7 km ut från fastlandet.

Isvägen på väg ut.


Observera den kylige killen med isbildning i dreglet.




Midsommarminnen

Bastuavdelningen till Jopikgården

Jopikgården som är vandrarhem, restaurang och fik ... och tänk där serverades semlor




Norrbottensgård


Ja, jag gillar att fota träd

20 kommentarer:

Peace in mind sa...

Nä nu glömmer jag min skyyyhöga tullavgift och kommer upp till dig istället...

Bilderna andas en annan tid, där jag lätt skulle kunna vara. Och Conan, förlåt Conrad ser helt bedårande ut:)

Peace in mind sa...

...och förresten, VEM är Christer??? Skoterförare/älskare/semmelbagare
...det är svarsalternativen...

RANA sa...

Wow, jag trodde vi hade vinter. *snett flin*

Och precis, VEM är Christer?

:-)

Kram, Rana

C. Meow sa...

Sorry girls, Christer faller inte in i någon av de kategorierna. Han är bara en vän ... without benefits. :D

Jo sa...

Åh, isvägar? Coolt! Det har man inte haft i Gbg sedan 80-talet, så en annan lär väl inte få uppleva dem.
Det verkar som om en semla därute var pricken över i:et på den dagen!

Solrosfrö sa...

Underbara vinterbilder - tack ;)

Anonym sa...

Nu får det banne mig räcka med äcklig, vidriga, fula och HELT UNDERBARA bilder.... Jag kommer!!!!

Anonym sa...

Jag håller fullständigt med Hullu. Du få passa dig så vi inte tar första bästa tåg och invaderar ditt hus;)

Var dags glimtarn sa...

Vem är Christer?!?

Ska jag reda känna till honom, det lät på ditt inlägg så självklart :)

Finfina bilder och låter som en finfin dag.

Var dags glimtarn sa...

Vem är Christer?!?

Ska jag reda känna till honom, det lät på ditt inlägg så självklart :)

Finfina bilder och låter som en finfin dag.

Var dags glimtarn sa...

Oj vad tjatig jag blev. Och så läste jag ikapp kommentarerna. Låter som en bra Krillebill att spendera dan med!

C. Meow sa...

Jo - isvägarna är jättebra. Så roligt att ta sig ut i skärgården.

Fröet - varsågod. Det börjar bli en härlig tid nu.

Hullu/Jennifer - ja, komsi komsi

VDG - lite ivrig idag? :D

Sara sa...

Conrad ser helcool ut!

smultron sa...

Jag älskar snö! Tack så mycket för att jag fick se dina fina bilder. Stillhet och vitt, underbart :D

Annie - PD sa...

Så otroligt fin :D Jag älskar öppna vidder :)

Anonym sa...

Vilka vackra bilder. Här i Jönköping börjar snön att försvinna och snödropparna tittar fram.
Jag ser att det dreglas rätt friskt hos er med. Det är okej när man är ute men det är mindre trevligt att tampa i.
Blir det sök på lägret?
Vi längtar efter er.
kram

Uttrycksrum sa...

Härliga bilder!!

Lakattis sa...

ohh vilka underbara bilder. Och vilken HUND! En sådan otroligt vacker rottweiler. Alldeles perfekt!!
Och snart är det vår!
Katarina

C. Meow sa...

Katarina - tack för komplimangerna och roligt att du tittade in ...
Och JA snart är våren här :D

Laila och Johan sa...

Jopikgårdens våfflor var inte heller att leka med!!