måndag 2 mars 2009

Skämsfaktor: HÖG


Peace kallade mig för en förarglig människa och uppmanade mig att stå upp för mina musikmisstag. Det är många och jag är den första att erkänna att jag varken har bra musiksmak eller något genuint intresse. Men största skämset är nog ändå Carolas första LP. Jag skämdes redan då över den så jag tvingade min snälla mamma att köpa den åt mig.
Sen kan jag även erkänna att jag varit kär i Per Gessle tills jag fick en mer sofistikerad smak och blev kär i George Michael. Ha, ha ... slå det om ni kan.
Så nu uppmanar jag alla med lik i smakfulla garderoben ... Fram med dem!

8 kommentarer:

Sara sa...

Jag var också kär i George Michael! :O Det var tider det... :)

C. Meow sa...

Exakt. Jag kommer ihåg att jag hade videon till Last Christmas inspelad och tror jag nötte upp bandet ...

karro sa...

Orups "Dansa med vargar" var min stora favorit...

Solrosfrö sa...

Janne Lucas "Växeln hallå" var min första LP... och kär det var jag i gitarristen i Gyllene Tider, den mörka med lite längre hår. Men vad hette han?!?

Anna sa...

Vi verkar ha varit en stadig skara, alla förälskade i George Michael...

Och Carolas skiva, den köpte jag så klart – med stolthet.

C. Meow sa...

Karro - hrm, den har jag också

Fröet - ha, ha. Gitarristen tror jag hette Anders och han var jättesnygg.

Anna - ja, men han var snygg oj oj

Solrosfrö sa...

JAAA, Anders hette han och han var absolut snyggast ;)

Jo sa...

Min allra första skiva var "Bad" med M.Jackson. Då han inte hade hunnit bli fullt så galen som han blev sen. Den andra skivan var med Rick Astley! Carola fick jag nöja mig med att ha på kassettband.