måndag 16 mars 2009

Sorgligt okunniga typer

Det började med att jag skulle skriva ett inlägg om tvättmedel och därför behövde jag veta om det var Stalingrad eller Leningrad som var ockuperat så länge under andra världskriget.

Först ringde jag pappa, han var väldigt yster och satt och fikade nybakta bullar med sin polare Bengt. Stalingrad sa han och lät tvärsäker, sen började han yra om att det var 200 års jubileum i år vilket får mig att undra vad de sköljde ner bullorna med? Då sms:ade jag till några av mina vänner som är MÖP:ar och ingen av militärerna var säkra. Dock kan man lita på kollegan Kent. Stalingrad! Fast numera heter den visst Volgograd.

Herregud, var är världen på väg när man inte ens kan lita på att MÖP:arna kan sina världskrig?

6 kommentarer:

a n k i e f o n t ä n sa...

MÖP?

C. Meow sa...

Militärt Överintresserad Person

Jo sa...

Ja, jäklar, var är världen på väg egentligen? Jag litar blint på MÖP:ar, men det ska man tydligen sluta med!

C. Meow sa...

Jo - exakt! Vem ska man tro på? :D

Anonym sa...

Det hade jag haft koll på, du skulle ha frågat hon du tänkte på sist i ämnet ;)

Tack för senast!!!

Kram

smultron sa...

Fråga folk??? När det finns datorer med sökmotorer ;)