fredag 22 februari 2008

Fyndade på ICA



Idag var jag på ICA Maxi för att handla mat - och glass till mina kollegor. Inte för att det har med saken att göra men det är ju säkrast att berätta om allt snällt jag gör ;)


Då hittade jag dessa krukor, det här mönstret har ju funnits ett tag som tapet. Hade faktiskt beslutat mig för att ha den som tapet i mitt kök, dock grönmönstrad. Tyvärr hade tapeten utgått ur sortimentet när det var dags att tapetsera. Men jag gillar fortfarande mönstret, har känsla av illustratören Hans Arnold. Hans teckningar var ofta i Allers när jag var liten .... Lite läskiga men fyllda av roliga detaljer.


2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej gumman!

Äntligen finns det en blogg med er på! Som jag väntat. Inte en dag försent. Jag har också klämt på ICA-krukan men inte handlat. Funderat på om det ska få bli min pennkruka... Hans Arnold har jag en tavla av, som jag fick av pappa & mamma när jag var liten. Spännande saker det där med konst.

Hoppas att ni mår bra där uppe!

Storkram Lisa & röda

C. Meow sa...

Tack för snälla ord ...

Ja, konst är spännande. En del bilder kan man inte sluta iaktta, man fastnar för dem trots att man kanske egentligen inte tycker de är vackra.

Tavla av Hans Arnold - inte illa. Smäller nästan lika högt som ett Lisa-original.

Kramar till dig och dina vackra röda