onsdag 27 februari 2008

Igelkottar

Bilder från www.cuteoverload.com

Jag är lite kär i igelkottar. De är ju så söta men brukar ha ett helsikes humör har jag upptäckt. De väser, morrar och har något knäppande ljud för sig när de tycker att man är för närgången. Där jag bor är det väldigt mycket igelkottar som Conrad upptäckte förra sommaren, till sin stora förskräckelse. Han tycker att de är ganska läskiga. Speciellt när de rullar ihop sig och väser. Dessutom har de den stora fräckheten att gilla hans torrfoder och snattar rakt under hans nos.

Är det någon som känner till om det är ok att mata igelkottar med torrfoder? Hittade nämligen en gammal säck som stått öppen rätt länge med en rätt rejäl skvätt kvar i botten. Tänkte att det kan väl vara perfekt igelkottefoder eller vad tror ni?


4 kommentarer:

Petra sa...

Är det du som tagit bilderna? Så söta! Jag gillar också igelkottar. Har en som bor i trädgården. Han är inte alls rädd av sig utan kan till och med komma fram när man sitter ute och äter på kvällen och springa under bordet (på sommaren då :-P). jag tror det är helt ok med torrfoder. Jag har ibland satt ut kattmat, burk iofs.

C. Meow sa...

Nej, dessa hittade jag på www.cuteoverload.com

Här är det också fullt med igelkottar, de är ju så söta.

a spoonful of mint sa...

Jag fick en skrattchock första gågen jag blev morrad på av en igelkott. Jag hade ingen aning om att de kunde morra.

C. Meow sa...

Yeh-yeh girl - ha, ha. Samma sak här. Känns som att de borde göra nåt gulligare än morra men icke.