lördag 23 februari 2008

Långsam lördag

Min mormor använde ordet långsamt i betydelsen tråkigt, trist, sorgligt. Men det är inte min dag. Har ni varit med om de där dagarna då livet bara verkar sakta in, det är lätt att andas, lätt att tänka och slappna av? Så blev eftermiddagen. Har hunnit med massor. Bakat bullar, umgåtts med pappa, varit ute med Conrad. Sen kom jag in, började rulla köttbullar och kom på att jag behövde både musik och något gott. Så det blev Dixie Chicks och ett glas rött av den bästa kvalitet som huset kunde bjuda på.



.... och jag är SÅ lycklig!

2 kommentarer:

b a n d s t i g e n sa...

Du beskriver känslan så bra... jag blir avis. Lite spiller över på mig... Trevlig kväll på dig!

C. Meow sa...

Tack ... Hoppas en riktigt stor skvätt spiller över på dig och Maltemannen.