onsdag 27 augusti 2008

Sent ska syndaren vakna


Fick en fruktansvärd insikt när jag kom hem från jobbet. Vi ska ju åka på kennelläger snart och jag, Caisa och hundarna ska åka tåg ner och vi kommer att hoppa av på CENTRALSTATIONEN i Stockholm! Med packning och med Conrad. Jesus, giv mig styrka!!! Jag som får hurven av Centralen i vanliga fall ... och med min hund som nog är den värste byfånen som finns.

Det kan ju gå veckor mellan gångerna som han ens promenerar på asfalt?!


Med denna insikt i bagaget åkte jag in till stan med honom i eftermiddag för att miljöträna. Nosgrimman som vi lånat av Anneli följde med, det är ett band som man sätter runt nosen och fäster i kopplet så att han inte får samma kraft att dra framåt. Och jäklar så duktig han var. Exemplarisk! Sen var det bland annat en fyllgubbe som blev jätteförtjust i honom - de verkar gilla honom - men överhuvudtaget så fick han fler vänliga blickar och snälla kommentarer än vad han vanligtvis får när han inte har grimman utan drar som en galning och har en rödblommig matte i släptåg som väser svordomar mellan tänderna. Och vilken kontakt han höll med mig. Jag är så stolt och mallig. ... men Centralen?? Vid åttatiden på morgonen?? GAH!

4 kommentarer:

Miss Upsey Daisy sa...

Ryggsäck för att hålla armarna fria?

Fyrfotingarna sa...

Dutti Camilla, vi måste nog koppelträna öht. Den här lantlollesystern är ju alltid lös. Bra och bekvämt, men inte alltid bra ur träningssynpunkt ;)

Anonym sa...

Men du, tror du inte att han blir så överväldigad av alla intryck att han liksom går in i tunnelseende? så funkar Saga, som ju i vanliga fall är väldigt glad och vild. Stressig miljö gör henne så trött att hon blir ett litet lamm...Lycka till!

C. Meow sa...

MUD - JA, en tung en som han får bära, då orkar han kanske inte härja så mycket.

Caisa - bortskämda kräk är vad de är.

Anna - nä du, tyvärr inte.