söndag 21 december 2008

Ibland hinner man massor ...

Fredag kväll flög jag ner till Stockholm eftersom en av mina vänner ville ha sällskap med att bila upp på söndagen. Tanken var att vi skulle shoppa på lördagen och sen träffa några vänner för glöggmys på kvällen.

När jag vaknade på lördag morgon hade förkylningen nått sin topp och efter lite prat med Lisa och Micke kom vi överens om att strunta i shoppingen och åka till Millesgården istället. Det blev en gudomligt god lunch, en massa babbel och ett tillfälle att gå runt och (till Mickes stora förfäran) lite försiktigt pillande på marmorstatyer (gammal marmor är ett helt underbart material mot fingrarna) och faktiskt lite shopping i deras butik.

Sen blev det glöggmys med hundtjejerna, tyvärr kunde inte alla komma på grund av snuviga näsor och sjuka barn. Men det blev en jättemysig kväll, många skratt, kramar och så mycket prat. När vi skickat hem den sista tittade jag och Anneli på varann och beslutade oss för att börja köra upp till Luleå då på kvällen så vi har kört hela natten och kom hem vid halv tio. Härligt att få komma hem och få pussa på Conrad och ha den här dagen att slappa på eftersom jag jobbar måndag och tisdag.

Så även om det blev ett kort besök så hann jag "bonus"träffa några riktigt goda vänner, såna som ger positiv energi, värme och skratt. Och det är nog det bästa julklappen, det kan jag säga trots att julafton inte varit ännu ....

8 kommentarer:

Fyrfotingarna sa...

Jag hade gärna åka ner lika kort visit, goda vänners sällskap är verkligen en julklapp att vara glad över =)

a n k i e f o n t ä n sa...

Wow! Vad häftigt. Allting av det du så målande beskriver. Tveka inte att höra av dig om/när du kommer ner nästa gång och har tid över...

C. Meow sa...

Caisa - önskar att jag kunnat ta med dig :D

Ankie - hade tänkt höra av mig men det var så himla tajt med tid denna gång. Vill så gärna träffas igen (och få träffa Malte-mannen)

Peace in mind sa...

Säger som Ankie, för tusan hör av dig...är du i sthlm kommer jag dit:)

Miss Upsey Daisy sa...

Det där med riktiga vänner. Man ska verkligen omge sig med vänner som ger energi. Jag ska göra mitt bästa för att minimera energislukare i mitt liv. Ibland märker man inte att de finns förrän efter ett tag....

Annie - PD sa...

Låter som en underbar helg! Energigivande personer är fint. De brukar lämna en härlig känsla efter sig :)

Anonym sa...

Jag har också haft julafton redan.... Det var underbart att träffa er igen!
Conny poängterade en ganska viktig sak: Jag är alltid så himla glad när jag pratat med dig. Aldrig annars hör han mig skratta så mycket som när jag har lappj*veln i andra ändan av luren.
Det, min vän, är en komplimang av allra högsta rang!
Stor kram till dig, VBC!

a n k i e f o n t ä n sa...

Tittar in så här dan före dan och önskar dig och Conrad-mannen en riktigt GOD JUL! (Malte-mannen har ju födelsedag på självaste julafton, han blir 2 år). kram!