torsdag 4 december 2008

Min fina pappa

Det här är min pappa. Han kan fortfarande, vid 83 års ålder, förvåna mig. För nästan två år sedan så dog min mamma som han levt med i 56 år. Sug på den .... 56 år tillsammans med samma person. Det är imponerande.

Jag var orolig att han inte skulle klara sig eftersom mamma alltid varit den typiska hemmafrun och för att de gjorde ALLT tillsammans. Men han beslöt sig för att sälja deras stora hus, skaffade en liten lägenhet mitt i stan som han sköter utmärkt. Han lagar mat, tvättar, städar. Sen är han här i mitt hus på dagarna och arbetar. Ja faktiskt. I höst har han byggt ett garage och håller på att göra ett varmförråd. Dessutom så gör han en del smågrejor som är kvar att göra på huset. Och naturligtvis - håller Conrad sällskap.

Sen är det med oss som det nog är med de flesta barn och föräldrar - de kan fan reta en till vansinne ibland. Oftast är det väl det faktum att de inte förstår att man är vuxen men ja ...

Sen har han en specialare till kvällsmål - flingor och fil. Åsså blandar man grädde i filet "för det blir så gott" ... Läkaren skrattade och tyckte att det var en god idé.

10 kommentarer:

Jo sa...

Vilken rar pappa du verkar ha! Ta hand om honom och ta till vara på denna tiden, du kommer förmodligen att sakna de där enerverande sakerna allra mest när han försvinner, det brukar ju ofta vara så! :)

Peace in mind sa...

Känner ett litet, ja stråk av dåligt samvete...faktum kvarstår, utan föräldrarna vore vi inget. Men som vuxna är det skönt att ha dem lagom nära:)

Sara sa...

Vilken lycka att ha en sån pappa!

smultron sa...

Vilken kämpe :)
83 och bygger garage!!! Jag har aldrig träffat en 83-åring i den formen. Grädde i filen kanske är trixet.

Var dags glimtarn sa...

Din pappa ser så där underbart snäll ut. Jag älskar sådana ansikten, skulle kunna glida runt på stan och fota dem i evighet. A kindly face utställning, där ska han vara med!

Solrosfrö sa...

Vilken fin kärleksförklaring. Kram!

a n k i e f o n t ä n sa...

Du. Jag blir rörd. Fin far. Och lite småstilig tycker jag mig se...

C. Meow sa...

Javisst - han är snäll och mysig. Men visst driver han mig till vansinne i bland ... GAAAH

C. Meow sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Annie - PD sa...

Heja din fina pappa och vilket otroligt fint inlägg :) kram!