måndag 29 december 2008

Jaha

Igår hände det ... då blev jag less julen. Inte ledigheten, för det har varit jättesköna, lata dagar. Men allt pynt, all mat .... allt juligt. Och framför allt tjatet om att det ska köpas en massa. Före jul var det prat om att man skulle köpa det och det och det till julklappar och knappt hann man ta två klunkar av julaftonsmusten så var det prat om mellandagsrean. Jag kan tycka att det känns lite sorgligt, handlar julen bara om att vi ska skaffa mer saker? Vi som har alldeles för mycket som det är? Vad tycker ni?

6 kommentarer:

a n k i e f o n t ä n sa...

Jag sa till min man: Jag förstår ingenting. Av julen. Det är så konstigt allting. Köpa, köpa, köpa. Och sen...REA. Köpa, köpa, köpa. HELT SJUKT!!!

Solrosfrö sa...

Tänd ett ljus och kryp upp i soffan under en pläd med en god bok och lite choklaaad. Njut. Skit i shoppandet.

Jo sa...

Jag håller med! Härute på ön finns det inga affärer alls. Bara en massa skålar att prata med.. ;) Jag har inte köpt en enda reasak och lär inte hinna göra det heller. Men så har jag också den tråkigaste garderob som finns! :)

C. Meow sa...

Ankie - visst är det, lite sorgligt faktiskt.

Fröet - precis så gjorde jag, kändes så mycket bättre.

Jo - tala med sina skålar är inte dumt :D ch visst är det skönt att inse att man kan struntar i reor och shopping för shoppingens skull.

Annie - PD sa...

Att köpa är inte fokus, mest mysa och ta det piano, dricka glögg och mysa lite till. Och visst är hetsen på stan helt galen, slit och släng i stora lass.

Miss Upsey Daisy sa...

Köpa ska inte vara fokus såklart. Sedan kan jag väl erkänna med hanen på hjärtat att jag är en sådan person som försöker handla de flesta av mina kläder på rean vid jule eller på sommaren. Då blir det lite fokus tyvärr... Men i gengäld köper jag väldigt lite resten av året....