måndag 15 december 2008

Reality check

Jag har alltid städnoja till jul. Har tänkt att jag skulle ha torka ur alla skåp, garderober mm och rensa ordentligt bland alla grejor. Nu när jag var ute med Conrad kom jag ihåg - det finns ju ett liv EFTER julafton och jag kommer vara ledig ganska många dagar där. Istället för att stressa som en iller nu så gör jag lite fint och mysigt hemma och sen tar jag itu med röjningen sen, när jag är ledig. .... och blir någon förfärad över det faktum att det är anarki i socklådan så kan jag i alla fall trösta dem med hembakta kakor för det är viktigare kändes det som (och mycket roligare att göra).

4 kommentarer:

karro sa...

helt rätt tänkt!

Solrosfrö sa...

Sund prioritering! Hembakta kakor skulle jag dö för... lätt!

Åsa sa...

Klokt tänkt tjejen! Hellre lite skit i hörnen och hembakade kakor!

Sara sa...

Jag har alltid haft städnoja innan jul. Har också fått en massa idèer om att städa i skåp och sånt. Framför allt att rensa. Det är ren terapi för mig! :D
Men i år ska visst halva tjocka släkten vara hemma hos oss – så jag städar efter julafton och ser fram emot nyårsfesten. :)