onsdag 15 juli 2009

Middag

Imorgon ska jag bjuda på middag. Gästen säger sig äta vad som helst som serveras, antingen är han väldigt modig eller helt tokig.

Det påminner om när min brors sambo skulle bjuda på middag för första gången, hon hade kokat palt (med sin mammas hjälp) och serverade mjölk till (för till palt måste man dricka mjölk). Hon dricker inte mjölk själv men såg till att fylla brorsans glas så fort det började se tomt ut. Det var inte förrän han hade åkt och hennes mamma kom hem som hon fick veta att mjölken hon serverat hade varit sur. Brorsan den stackaren hade bitit ihop och druckit utan att våga säga till ... den lille sötnosen.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Kommer att våga klaga om drycken är sur eller du har tagit jättefel på mängden salt eller peppar...
Men jag är modig eller korkad vem vet kommentar kommer senare...

Miss Upsey Daisy sa...

Sur mjölk? Fy så äckligt. Men vilken hjälte ändå :)

Anonym sa...

Har varit på middagen och det var mycket gott. Fick däremot jobba mer än vad jag trodde för den men nu funkar kylen.
Däremot så bangade jag ur när de gällde dryckesvalet absolut inte mjölk av någon anledning.
Kan rekomendera det middagsstället och kommer att tacka ja till fler middagar där om jag tillfrågas.