måndag 13 juli 2009

Så känslig

Sen jag skaffade hund har jag blivit så känslig för misshandlade djur. Förut tyckte jag också att det hemskt och kunde bli upprörd. Men nu ... varje bild och text om plågade djur gör så ont och jag blir så ledsen och förtvivlad. Jag vet ju att Conrad är så beroende av mig och det stora ansvar som jag tagit på mig när jag valde att skaffa honom . Synd att inte alla tycker likadant.

Det finns ett gäng vardagshjältar som är äkta änglar i mina ögon, de som arbetar och driver Hundstallet i Åkeshov. Känner ni att ni har pengar över så tycker jag det kan vara en väldigt god idé att skänka dem till dessa människor som tar hand om de hundar och katter som är skyddslösa!

7 kommentarer:

Skatan sa...

Ja, det skär verkligen i hjärtat när man ser människor med hundar där människan verkligen inte skulle vara tillåten att ha hand om en hund,eller en häst, en katt ...

Jag har några gånger stött Hundstallet med bidrag ... och det är verkligen behjärtansvärt. Kram!

Åsa & Mr T sa...

Känner så väl igen den känslan, har spröten ut vart jag än går där det är djur. Blänger surt på de som bär sig illa åt och tvekar inte heller för att säga ifrån :S Men någon måste ju säga ifrån ;)

Miss Upsey Daisy sa...

Jag håller med dig. Funderar starkt på att jag ska ge bidrag dit. Har alltid kännt starkare för djur ( fast det får man väl inte säga med risk för att bli lynchad) men så är det..

Annie - PD sa...

Håller helt med Miss UD ovan!

Det skär verkligen i hjärtat när jag ser att djur far illa...! Så rätt att ge bidrag till de som jobbar med att hjälpa djur i knipa.

C. Meow sa...

Ja, de gör ett sånt otroligt jobb. Det är något med djur och deras otroliga skyddslöshet ....

anne sa...

Jag hörde en man på IKEA prata i sin mobil om "årets sommarkatt" och "förra årets sommarkatt", jag hoppas innerligt att jag missförstod sammanhanget.

C. Meow sa...

Anne - Men herregud, hoppas att du missförstod!! Välkommen hit :D