söndag 5 juli 2009

Ute händer det ...

Jag läste det här inlägget hos underbara, härliga, galna Rana och förstår verkligen hur hon menar. Mycket av min tid går åt ute i trädgården nu. Jag sågar ner träd (ja - själv!! - fast inte jättestora - mallig!!), rensar bort sly och förändrar gränserna till min trädgård. Jag blir smutsig, svettig och har barr i bh:n. Musklerna är darriga och trötta, jag är nöjd och somnar fort om kvällarna. Tankarna är upptagna med frågan vilka träd som ska bort, om fler grenar ska sågas av, ryms det mer på släpvagnet eller måste jag åka till soptippen nu? Och det passar mig utmärkt. Att koncentrera mig så rotar mig i nuet och det är så bra ...

2 kommentarer:

Jo sa...

Kul att "höra" att du lever! :)
Jag har gjort ungefär detsamma, nördat runt i trädgården och sniffat på blommor och fiffilurat på hur jag ska ha det.. Jag har ju drygt 3200 m2 att planera, så det blir mycket fiffilurande.
Vad duktig du är som sågar ner träd och grejar! Och visst är det ngt visst med att arbeta med kroppen ute i trädgården? :)
Ha det gott!

Jessica å Duke sa...

Hej!
Första gången jag kikade in här. Såg en bild på snyggingen från ett tidigare inlägg och ja, min lilla är ju sjukt lik sin farbror! Kul att se :)

Kram på er från brorsonen Duke å matte Jessica