söndag 9 november 2008

Förvirrad far och en ugn som gått varm

Ha, ha - idag kom pappa som vanligt för att jobba på mitt garage och få lite farsdagsfika. Jag hade handlat fjantiga myssockar på HM (med en jättestor Mimmi Pigg och hjärtan på - men de är jättesköna) och lagt dem på soffan i hallen brevid några av hans grejer. Då hör jag honom säga - Men tack, har du köpt sockar åt mig. Tack, det var jättesnällt. (Men han måste ha tänkt, är kvinnan svagsint? Hon har köpt BARNsockar till mig ...) Och jag hade inte hjärta att säga, nä de är mina.

Annars idag har det bakats. Jag har provat att göra matbröd som blev helt ok. Har även gjort en morotskaka och begick misstaget att låta Conrad smaka på glasyren. Så nu sitter han vid verandadörren och ylar för han vill ut till kakan.

Sen har även Conrad provat att rulla sig i rävbajs (tror jag att det var) så nu luktar han ... jävul! Så nu sitter jag i soffan och försöker skrapa ihop lite ork att bada äckelpottan. Fast först ska vi ta med lite kaka och åka för att besöka Chilli och Fredrik.

Skulle även behöva tvätta bilen, kan man tänka sig något slags samkörande mellan hund- och biltvätt? Knyta fast Conrad i kofångaren kanske?? Lockande. Ska bara kolla med Statoil om de har lavendelschampoo.

8 kommentarer:

smultron sa...

Hahahaha! Dagens högsta skratt :D
Klart pappa ska ha Mimmi Pigg-sockar!

Solrosfrö sa...

Biltvätt... där sa du något. Mimmisockar på farsgubben blir ju hur sött som helst ;)

Sara sa...

Nå, hade de lavendelshampo?

Peace in mind sa...

Underbart...han har hittat Sagas specialitet... att rulla sig i.

Nu är jag härdad, spolar av skiten på gården och sen får det vara:)

Var dags glimtarn sa...

Ha ha ha, du är för skön Camilla!!! SKulle kunna vara jag som satt och ylade ikapp med Conrad där, morotskaka, my favorite...

Miss Upsey Daisy sa...

Hund med rävbajsdoft.

Mmmm. Gott!

a n k i e f o n t ä n sa...

Hm...morotskaksglasyr till Conrad? Jag är skeptisk. Men han måste fullkomligt älska sin matte det är ett som är säkert!

C. Meow sa...

Smultron - nästa års Fars Dagspresent som alla ska ha :D

Fröet - han är ganska söt :D

Sara - nä, så då fick det vara!

Peace - ja ... fast *viskar* han sover i sängen ...

VDG - han är som besatt av den där kakan. Helt galen.

MUD - det finns en del fördelar med katter ...

Ankie - inte för att han får bada i alla fall :D