onsdag 26 november 2008

Snodde en lista av Sara

DIN/DITT FÖRSTA:
operation: förminskade brösten när jag var 20
piercing: nä, har till och med svårt att behålla hålen i öronen - dvs de för örhängen
sport: fotboll i min gröna ungdom
husdjur: undulaterna Pelle och Stina
konsert: minns inte. Kan det varit Gyllene Tider??
kärlek: Jerker på högstadiet

JUST NU:
äter du: en banan
dricker du: vatten
lyssnar du på: Conrad som snarkar
väntar du på: att håret torkar så jag kan krypa till sängs och läsa min bok
har på du på dig: ett par riktigt skabbiga gamla pyjamasbyxor och en tröja från Tullverket och sockar NATURLIGTVIS.

DIN FRAMTID:
barn: om den Helige Ande kommer på besök så ev ....
giftermål: inte vad jag vet
karriär: älskar speditörsjobbet eller skulle kunna tänka mig att jobba med växter eller djur.

VAD DU FÖREDRAR:
kramar eller kyssar: kramar är ju lättare att få till men kyssar när de är som bäst, oj oj
kortare eller längre: längre
snygg mage eller snygga armar: armar
busig eller lydig: en lagom mix uppskattas, överraska mig

HAR DU NÅGONSIN:
kysst en främling: alldeles för många ha, ha
tappat bort glasögon/linser: nej
brutit ett ben: räknas armbågen?
rymt hemifrån: nej, var en mes
röntgats: ja, bland annat i Grekland i en apparat som måste varit sprittans ny ... 1947!!
krossat någons hjärta: är rädd för det ja
nobbat någon (som haft känslor för dig): ja.
gråtit när någon dött: ja, jag har gråtit för många. speciellt min mamma.

TROR DU PÅ:
kärlek vid första ögonkastet: kanske det? Härmar Sara och säger att jag även tror på tvillingsjälar
gud: näe, men jag pratar med honom??!!
mirakel: hoppas att de finns
aliens: hoppas att de finns också men skulle INTE vilja träffa en
magi: eller är det bara fingerfärdighet?
ett himmelrike: kanske vi skapar vårt eget himmelrike
tomten: ska vara de gamla folktrotomtarna då som tar hand om djuren i ladugården
änglar: de finns i mänskliga skepnader
transformers: klart de finns, de har jag sett på film

BLANDAT:
är du kär i någon? nej
önskar du att du bodde någon annanstans? nej, inte ens i morse när det var dags att skotta ... igen
tycker andra att du är attraktiv? de får nog andra svara på
dricker du? vin och öl, inte sprit
använder du droger? nej, verkar inte som något klokt val
vilket schampo använder du? KMS
vilken parfym använder du? ingen just nu, hittar ingen som jag gillar
vad är du rädd för? att bli ensam och övergiven
gillar du att tvätta? gillar inte att hänga och vika men gillar när det är rent

2 kommentarer:

Peace in mind sa...

Nu e ja inte riktigt me...först kommer inget och sedan typ tre fyra underbara pärlor från dig...

Och tur att den där listan var lång, om det skulle dröja så där länge tills nästa gång du skriver:)

C. Meow sa...

Peace - jag är som ketchupflaskan serru ...