onsdag 12 november 2008

I dimman ...

Detta samtal utspelade sig igår ute på en åker nära mig:

Fredrik: Har du sett Stephen Kings The Fog, är den bra?
Camilla (jag alltså): Ja, jag tyckte den var bra. En dimma sveper in över en stad och med den kommer otäcka jättelika, människoätande insekter. Rymdmonster! (Lyckligt leende)
F: Jaha, ja den vill jag nog inte se. Slutar den lyckligt?
C: Jajemen. Allt blir bra till slut.
F: Hur slutar den då?
C: Några flyr staden men kommer aldrig ut ur dimman. Till slut beslutar de sig för att de ska begå självmord. Så hjälten skjuter sina vänner (och sin son) och precis när han ska ta sitt eget liv så skingras dimman och armén kommer och räddar världen.
F: Men Camilla, det var väl inte nåt lyckligt slut?
C: Eeehhh, joo eller ... näe kanske inte, men lite?
F: Hm, men jag vill nog ändå inte se den ...

8 kommentarer:

Miss Upsey Daisy sa...

Jag avstår direkt att se filmen.

/lilla fröken mörkrädd...

Peace in mind sa...

Samma här, ingen skräckis för fru ensam hemma i stora dragiga huset i stora svarta mörkret...

C. Meow sa...

Jag har blivit lite avtrubbad tror jag ...

Fyrfotingarna sa...

The Mist är ju inte alls speciellt skrämmig, även jag är nog avtrubbad.

Fast jag kunde liksom se dig o Fredrik framför mig. Hundarna var väl borta med vinden och letade sorkar eller nåt och brydde sig knappast om diskussionen (hihi)

smultron sa...

Nej, det lät inte vidare lyckligt. Nu kan jag nog stryka den från min önskelista hos adlibris!

C. Meow sa...

Caisa - ja, de såg jag inte skymten av. Men hörde dem å andra sidan :D

Smultron - i boken är det ett annat slut ... på riktigt

Var dags glimtarn sa...

Nej nej den var usel usel men inte läskig. Bara grym i slutet. Ert samtal var by far bättre än filmen :)

C. Meow sa...

VDG - nu tycker jag du var lite hård i ditt omdöme! Det var ju trots allt onda rymdinsekter :D