tisdag 27 januari 2009

Att klä en säl

Som den knubbsäl jag är så är det verkligen inte lätt att hitta snygga kläder. Är man överviktig, mullig, fet (eller vad man kalla det) ska man tydligen gå omkring i tajts och stora, slarvsydda t-shirts med ärmsömmen halvvägs ner till armbågen. Gärna ska eländet dessutom vara stormönstrat i klatschiga färger. Jag hatar klatschiga färger, de ger mig näthinneavlossning.

Döm om min förvåning när jag gick in på HM:s onlinebutik och kollade in deras BiB-plagg. De hade faktiskt flera fina plagg, det var nästan så jag ramlade av stolen.



4 kommentarer:

Jo sa...

Ellos har helt klart shapat upp sig! De har ju tom Twist & Tango mm numera! :)

Peace in mind sa...

Heja dig, modigt att ta bladet från munnen eller så...Du utstrålar så mycket känsla, så mycket insikt hela du. Både i det du skriver och irl. Fast håll med en enda gång...det är skralt...det borde bli ändring.

Nästa gång du ska till storstan, skrik då till, så kanske jag kan göra mig ett ärende. För det var en kick, när vi sågs:)

Kram fr en annan del av landet

Jo sa...

Okej, jag såg HM, läste av ngn anledning Ellos. Det måste ha varit det där med Onlinebutik som virrade till det :)

Oavsett, så har bägge butikerna skärpt sig! :)

Annie - PD sa...

Håller med! BiB har så fina plagg och ofta genomtänkta kollektioner :)