söndag 18 januari 2009

Piffat lite på bron

Idag när jag var ute och promenerade såg jag att under stormandet på nyårsafton så hade det blåst ner en tall med fina grenar så jag gick tillbaka och hämtade en sekatör och en kasse. Sen fyllde jag en gammal spånkorg (kommer från mormor tror jag) med tallris men jag fick inte riktigt till de så snyggt. Måste ut och rufsa om dem mer - tror de är lite för långa. Är det något som jag är riktigt usel på så är det att arrangera blommor, kvistar och grenar. Måste be min vän trädgårdsmästaren att ha kurs med mig.

Sen hittade jag två vackra grenar - jag drar hem mer kvistar än Conrad tror jag - så de fick göra mina taklökar sällskap. Sen brukar jag ha en yllefilt ute på bänken om man vill sitta ute en stund (och inte frysa rumpan av sig). Den bruna klumpen är en bit strandved som är jättevacker på närmare håll.

Min assistent som tyckte jag var trist och skulle kasta pinnar till honom istället ... Sockerhjärtat


5 kommentarer:

Solrosfrö sa...

Vackert! Kul att kika lite hemma hos dig ;)

Fyrfotingarna sa...

Jag noterade taklökarna igår, är smått kär i såna. Läste även i en av dina tidningar på toa, tycker du ska ha ett sedumtak om växtzonen tillåter (fast då kanske jag flyttar in)

Peace in mind sa...

Är du usel på blomsterarr? tyckte det var jättefint, inte för perfekt...

Du, Saga mötte två megarottisar idag och blev skitskraj. rottisarna härjade i sina koppel och då ville ju inte hon vara sämre...svettigt värre.

Uttrycksrum sa...

obetalbar blick där på assisten. Vad har så roliga pinnar att göra på furstukvisten? KOm igen, matte!

Snyggt arrangemang, anyhow!

Sara sa...

Vad snäll han ser ut! Och klok.