onsdag 14 januari 2009

Jag hade en massa bra inlägg i tankarna idag men de har försvunnit så då blir det en liten lista istället. Fyndad hos Petra ...

nöjd med: att jag tagit mig i kragen, åkt in till stan och fixat mobil och behåar
skor: kan man aldrig få för mycket av
dricker: vatten, örtte och starkt kaffe med mjölk
äter: älgfärsbiffar med fetaost och potatismos
kläder: jeans, grå långkofta och svart t-shirt och pärlhalsband
läser: Inger Edelfeldts noveller och Nattfåk
gör gott: köttsoppa
sover: för lätt
har: kalla tår
senaste inköp: se punkt ett
funderar på: min trädgård - både den inre och yttre
längtar efter: våren

5 kommentarer:

Miss Upsey Daisy sa...

Kanske hoppar på listan. Har lite bloggtorka så ... tar en funderare på det.

Jo sa...

Ang trädgården: Jag tycker att de är helt okej. Jag plockar nog hellre dem än de vanliga vi har i samma trädgård. De smakar inte lika mycket, det gör de inte, men de smakar ju blåbär. Och är stora och lättplockade. Ska jag enbart äta blåbär och mjölk skulle jag välja vanliga dock, men hur ofta gör jag det?
Snart är det dags att fröså en massa saker, har du några planer? :) Jag invaderade hela arbetsrummet förra året och det lär bli värre i år nu när jag har fått blodad tand! :D

Solrosfrö sa...

Älgfärdbiffar med fetaost är min favvo... testa att ha i lite pesto också. Mumma!

a n k i e f o n t ä n sa...

Jag läste inte hela din lista. Fastnade på att du dricker vatten och örtte och äter älgfärsbiffar. Jag hade trott rödvin till biffarna?

C. Meow sa...

MUD - filura på det du :D

Jo - massor med planer. Och jag såg att "min" handelsträdgård har fått in vårens fröer så jag kanske måste åka dit på lördag.

Fröet - älgfärs är så gott och fetan gör ju att det blir lite saftigt. Pesto ska provas.

Ankie - visst låter det hälsosamt :D, men jag lovar det är en tillfällig svacka.