torsdag 1 januari 2009

En härlig kväll

Igår var jag hos vännerna Anneli och Fredrik för att fira nyår. Det var en jättetrevlig kväll med vin, god mat och en Conrad som fick busa för fullt med syrran Chilli. Innan tolvslaget gick vi över till deras grannar, de hade två labradorer som de valde att ta med sig till fyrverkerierna och de tyckte nog att jag och Anneli var rätt hönsiga med våra hundar som skyndade tillbaka för att de inte skulle vara ensamma under allt ljus- och ljudsmatter. Tyvärr fick jag höra senare att en av labbarna blivit jätterädd och jag är riktigt glad att jag är en hönsig matte. Jag har träffat skotträdda hundar tidigare och de lider verkligen.

3 kommentarer:

Peace in mind sa...

Saga blev skrämd som pyttevalp av idioter som fyrade av raketer mitt i stan. Det har hängt i, men blivit mycket bättre. Nu något förmycket skottberörd, men inte mer. Lilla limpan brydde sig inte igår, men vi höll oss ju hemma och beskådade på avstånd grannarnas waist of money...

C. Meow sa...

Fyrverkerier är vackra, men inte på bekostnad av att så många djur blir rädda.

Petra sa...

Jag förstår dig. Jag har varit hundvakt som tonåring åt en extremt skotträdd shitzu. På nyårsafton gömde hon sig i badkaret och kissade på sig :( Kunde inte tröstas på några villkor.