söndag 18 januari 2009

Kan det vara lösningen?

Mitt nyårslöfte var ju att ta bättre hand om mig själv och därför har jag slutat med socker och godsaker. Ett sak som jag upptäckt är att jag inte haft migrän på länge, är väl inte så förvånad om det två sakerna hänger ihop. I samband med att jag får migrän blir jag ofta godissugen och vill gärna äta sånt trots att jag mår illa. Igår fuskade jag och åt lite godis, hoppas att jag inte får sona för det. Tyvärr är ju sockersuget väldigt starkt så ni får hålla tummarna.

6 kommentarer:

Peace in mind sa...

Jag håller tummarna väldigt hårt. Migrän är som en snyting fr helvetet...

Anonym sa...

Hej!

Tack för ditt müslirecept och grattis till ditt beslut att försöka ta bättre hand om dig själv. Att sluta med socker och godsaker är ett nobelt mål men jag måste säga att en drastisk nedskärning räcker gott. Unna dig något ibland så är chansen större att du lyckas :)

Fyrfotingarna sa...

Jag tror att det är det där nässelpulvret som är boven hos dig, jag blev genast sjuk då jag tvingats dricka din häxblandning. De jag drack som icke-bolags-myndig smakade godare ;)

Miss Upsey Daisy sa...

Mitt mål är att skära ner på socker så att man bara äter det EN gång i veckan och mellan det inget. Det är svårast ibörjan när suget drar igång men när man fått bort behovet fungerar det rätt bra.

Annie - PD sa...

Det hänger helt klart ihop för min del... Inget socker = piggare Annie med nästintill obefintlig migränstatistik!
Hoppas du klarade dig ifrån huvudvärken trots snasket :)

Var dags glimtarn sa...

Mörkchoklad, fungerar inte det som sockersötssugstillfredsställare?