fredag 2 januari 2009

Det ljusnar

Har nyss varit ute och promenerat och NU MÄRKS DET. Det börjar bli ljusare. Även om vintersolen är blek och knappt orkar upp över horisonten så är det ett annat ljus nu än för en vecka sedan. Och jag blir så glad, de här riktigt mörka månaderna oktober, november och december knäcker mig nästan. När dagarna bara är grå, puh. Då känns det mycket bättre när det börjar ljusna, även om jag vet att vintern inte alls är över. Ljus ger sån energi, egentligen borde jag nog prova på ljusterapi. Fast promenader ute är inte dumt heller ...

10 kommentarer:

Uttrycksrum sa...

Ljuset är magiskt! UNderbara promenadstråk du har (bilden)!

Solrosfrö sa...

Visst är det härligt. Som att vakna efter en god natts sömn på nåt vis ;) Gott nytt År Camilla!

Miss Upsey Daisy sa...

Jag håller med om ljuset i bilden. Helt outstanding!

a n k i e f o n t ä n sa...

Om du nu promt ska envisas med att bo däruppe...det är ju inte det minsat vacker heller...guuu, va tråkig jag är. Jag förstår dock det där med ljuset och att det måste kännas kanon att gå mot ljusare tider.

Jo sa...

Väldigt fint foto! Jag skulle dock inte säga att jag har märkt nåt, men jag vet ju att vi går mot ljusare tider. Bara vetskapen om det gör mig glad!

smultron sa...

Oj, vilken härlig bild! Jag har haft svårt att komma in på din blogg, min länk har trasslat, men nu lyckades jag via en annans länk. Ha det bra!

RANA sa...

Å vad vackert. Isande (!) kallt, men vackert.

Jag inser just att jag inte har länkat dig. Amen hallå! Men nu ska jag fixa till det. :-)

Och så har jag nåt åt dig hos mig.

KRAM!
Rana

Anonym sa...

Jo, nu behöver man ljus.,och värme.

Var dags glimtarn sa...

Jag har svårt att komma in på din blogg, så ser jag inte bilden heller. Hm. Men god fortsättning och jag kommer fortsätta försöka kika in här ;)

smultron sa...

Jag lade upp länken på nytt och nu funkar det utan problem!