onsdag 28 januari 2009

Inhägnad

Sitter och tittar på stängsel och staket. Jag har tänkt hägna in hela tomten för Conrads skull. Som det är nu har han en hage i anslutning till altanen, den är stor och rymlig men dels delar den av halva altanen och dels så vill han vara där jag är när jag är ute på tomten. Och nä, jag kan inte ha honom lös om jag inte vill hålla uppsikt över honom hela tiden för då lullar han iväg. Och fast han är snäll så tycker jag inte att han ska gå omkring lös hos grannarna.

Så valet står mellan trästaket eller metallnät. Till saken hör att rakt nedanför mitt hus ligger älven (ja, och Gustavssons stuga som de har haft fräckheten att smälla upp ... 1934) så jag vill ju ha något som är så transparent som möjligt (nät?) men samtidigt vill jag ju ha något som är fint (trä). Gärdsgård är ju också fint, men passar det till huset som är lite funkis, äkta -50-tals stuga?

Staketet på bilden tyckte jag om men det är ett älgstängsel (!!) och måste nog göras tätare i så fall så inte korkade Conrad fastnar med huvudet och hänger sig. Känner att jag även bör ha Chilli och Cayennes mindre huvuden i åtanke också eftersom de så ofta är hos oss. En till fördel med nät ... Har ni några bra tips?

5 kommentarer:

Peace in mind sa...

Haha, stängselexperten anmäler sig...jag är väldans nöjd med mitt nätstaket. Märket är Tuvan, ser ut som Gunnebo. Transparensen, underhållsfriheten och tryggheten. Bästa investeringen:)

Fyrfotingarna sa...

Älgstaketet var snyggt, men tror du de fastnar med huvudet? Jag tyckte det såg ut mer som att magarna kan fastna då de försöker krypa ut...men mitt ögonmått kan man ifrågasätta ;)

Snällt att du tänker på småskalliga (ja hon är faktiskt lite kal på huvudet också Kråkis, som snart är en tysk nakenhund)systrar också, Kram

Peace in mind sa...

Eller så kör du en kombo, trä med nät. Behöver ju inte vara finmaskigaste kalibern dock.

C. Meow sa...

Ja, det blir nog nät. Enklast och säkrast tror jag.

Anonym sa...

Elstängsel...