fredag 23 januari 2009

Conrad på kollo

Idag har Conrad fått vara på kollo hos syster Chilli och hennes matte. Anneli ringde skrattandes för att berätta att Chilli (som är mer vaktbenägen i en lilltå än Conrad är i hela kroppen) stod och spanade och skällde på något. Lite bakom henne stod Conrad, med ett förbryllat uttryck "öh, vad är det, ska jag också skälla??", när hon sprang till andra änden av tomten följde han med. Fortfarande lika tyst och lika förvirrad.

Han har inte så mycket vaktinstinkt, det är inte många gånger jag hört honom morra. Visst, han morrar och snorklar när han leker med mig och speciellt med andra hundar - alla rottisar väsnas rätt mycket. Men det är en handfull gånger jag hört honom morra på allvar, då är det ett ljud långt nere i magen och ganska lågt - det är nästan så jag själv blir lite rädd. Hoppas bara han låter så om någon försöker göra inbrott, det har nämligen varit rätt många villainbrott inte så långt härifrån.

... och apropå hundläten! Är det bara rottisar som snorklar, snörvlar och nyser i glädje när de ska hälsa? Eller är det vanligt?

7 kommentarer:

RANA sa...

Aj. Jag blir skitskraj av den där bilden. Men inte äter han människor?

undrar
förskräckt
Rana

Miss Upsey Daisy sa...

Tror att vissa andra hundar gör det men är inte helt säker heller..

Har inte hämtat boxen än men ska.. De har öppet när jag jobbar precis så jag får lösa det på något vänster. :D

Uttrycksrum sa...

Kan nog hända mig också

Fyrfotingarna sa...

Testa hälsa på trubbnosiga hundar, då lär du märka hur lite Cmosk låter ;)

Anonym sa...

När man hälsar på syrrans Mops gäller det att ha ett visir över ansiktet för att slippa "snörvel" i hela ansiktet, han fnyser och snörvlar jättemycket Å för att inte tala om när han sover så snarkar han ljudligt.

smultron sa...

Jag låter nog lite så ja med men det beror nog på förkylningen...

C. Meow sa...

Rana - sötnos. Bara små barn och bara på lördagar ;D

Alla - han är ett väldigt knasigt, ljudligt inbrottslarm min sötnos