fredag 27 juni 2008

Det kliar!

Idag känns min själ som ett myggbett. Det kliar, ömmar och irriterar och jag vet inte riktigt varför. Har en missbelåtenhet och en rastlöshet som jag inte vet hur det ska lugnas. Blir bara värre av att jag borde vara både glad - sista dagen före semestern - och effektiv - sista dagen före semestern på jobbet.

De riktiga myggbetten är lättare att ta hand om. Jag köpte CCS Vera - aloe vera gele från Apoteket som är superbra mot alla kliande bett. En liten klick, en liten väntan och sen har allt lugnat ner sig. Undrar var min själsliga aloe vera finns?

10 kommentarer:

Annie - PD sa...

Jobbigt!
Hade precis den känslan igår. Den gnagde och gnagde.
Läser just nu Lycka av Dalai Lama - ger lite bra input hur man hanterar de negativa energierna...
kram till dig från mig :)

Åsa sa...

Åhh, själens aloe vera (det låter lite poetiskt). Den är inte lätt att hitta och tycks föändras efter omständigheten på något sätt.

Linda K sa...

i ett glas vin? :)

Fyrfotingarna sa...

Jag ska göra mitt bästa imorrn för att hitta nån själslig aloe vera, kanske spriiiiit ;)

Kramen på dig vännen

Peace in mind sa...

Varför kommer den smygande när man minst anar? Hos mig tar den sig i uttryck av tusen myror. Kan inte sitta still. Restless legs...

Solrosfrö sa...

Hyr Jane Austen book club. Ta ett glas vin och lite god choklad och njuuut!

Var dags glimtarn sa...

Det ömma och irriterande behöver kanske just semester, för att kunna andas ut och slappna av, läka och såsmåningon helt försvinna.

sara sa...

Nu har du haft några dagars semester och kanske har du även hunnit med ett glas vin ute i den ljumma sommarluften?

Miss Upsey Daisy sa...

Vet hur det känns. Läser också en bok just nu om att tänka annorlunda. Hoppas på att skörda frukt.

j sa...

jag känner igen den kliande känslan!