tisdag 17 juni 2008

Tryckknappar är av ondo

Jag läste detta roliga inlägg och fick en flashback tillbaka till sent 80-tal då detta plagg var högsta mode. Kommer ni ihåg teddyn eller bodyn? Gärna med mer spets än den på bilden (det här var den enda rumsrena bild jag hittade när jag googlade) och med dessa för***e tryckknappar i grenen. De var inte lätta att knäppa igen efter toalettbesök. Helst inte efter några drinkar! Dessutom tappar tryckknappar trycket liksom och då hålla god min när knapparna i grenen gav vika och hela bodyn liksom studsade upp ... ja inte var det lätt inte. Och det fanns dessutom inte en sportslig chans att kunna sas rätta till problemet på plats utan man fick leta upp en mer undanskymd vrå.

7 kommentarer:

Camilla sa...

*skrattar* kommer verkligen ihåg. oerhört opraktiskt plagg. åkte in i rumpan stup i kvarten också. =)

Solrosfrö sa...

Känns igen...

Petra sa...

Det var ett riktigt helsike! Jag använde dock en annan teknik...för jag hade en extra fin body från England med riktiga knappar alltså knapphål och det fanns inte en chans i världen att man kunde knäppa dem där på lokal med lite vin innanför västen (eller bodyn)

C. Meow sa...

Camilla - exakt. Och rättade man till den nertill så höll brösten på att hoppa ur :)

Jessika - och ALLA hade dem! :)

Petra - med knapphål!? Ohmajgåd! :)

Miss Upsey Daisy sa...

Frågade kollegorna idag ifall de hande märkt? Hälften av dem räckte upp handen.

Det var igår.

Idag fick jag ett bord i skallen.

Imorgon?

a spoonful of mint sa...

Ack ja hopplösa knappar minns jag. Det kombinerat med "push-upkuddar" som samtidigt kröp upp ur urringningen. Det var hårda tider.

C. Meow sa...

MUD - tror du att han slog dig i skallen för att se vilka knappar som skulle pluppa upp den här gången ;)

Yeh-Yeh girl - det är ett himla slit att vara en naturlig skönhet :D