tisdag 24 juni 2008

Nya lärdomar

Fler visheter från min, tydligen outsinliga, brunn av upplevelser.

När midsommar firas och cocktails ska blandas, ta ALLTID en betydligt större kärl än ditt första val. Ingår mousserande vin i cocktailen ska kärlet ALLTID hållas över diskhon. Socker ska ICKE tillsättas sist, inte den minsta tesked. OM man icke lyder dessa påbud kommer ovan nämnda cocktail att svämma över i ett vulkanliknande utbrott, översvämma köket samt tidigare omsorgsfullt hackade sallad och rena bestick.

6 kommentarer:

Fyrfotingarna sa...

Lät ut som att det blev sallad med sting ;)

Solrosfrö sa...

Låter som ni haft en livad afton ;)

Petra sa...

Jag gillar Camillas cocktailskola! Mer sånt ;)(själv har jag bloggsemester)

Var dags glimtarn sa...

Camillas drink skola, I would like membership.

Fast jag dricker ju inte alkohol.....glömde det för en sekund ;)

C. Meow sa...

Caisa - ingen dressing behövdes där

Jessika - hade nog kunnat bli mer livad om jag inte skvätt bort en massa vin ;)

Petra - kul att se att du kikar fram från vinmasken :). Lovar - fler lektioner kommer.

VDG - i min drinkskola förekommer alkohol sällan. Den hälls ut.

Alla - det här är egentligen Stumpans fel eftersom det var hennes recept och hon inte varnade om vulkaneffekten. Den lilla rackaren :)

Miss Upsey Daisy sa...

En hel klokbok minsan!